Artikel Terkini

Sunday, November 12, 2017

Resepi Ayam Penyek Simple

♥ Assalamualaikum ♥

Resepi Ayam Penyek Simple : Resepi ni datangnya dari idea kakak ngah cik akak. Minggu lepas ada goreng juga ayam penyek. Dan semalam cik akak cuba buat cara cik akak pula. Maka terhasil lah ayam penyek tersebut.

Ayam penyek versi cik akak

Kalau nak beli kat luar, harga satu bekas  nasi ayam penyek tu RM6 hingga RM8. Kononnya nak berjimat, jadi beli ayam 3 ketul dengan harga RM5. Ayam tu cik akak guna bahagian yang bertulang sikit. Baru rasa keenakkannya. 

Untuk resepi boleh lihat di bawah :-


Ikut je langkah demi langkah. Kompem menjadi. Bahan-bahan yang digunakan pun simple je. Tak guna banyak rempah ratus. 

Ayam penyek versi kak ngah
Ayam penyek versi kak ngah ni pula hanya guna halia yang diparut. Tambah sedikit kunyit dan garam serta serbuk perasa ja. 

Untuk sambal belacan cik akak buat yang kering ja..



1 comment: